Siirry pääsisältöön Siirry hakuun
Sivu päivitetty 20.5.2015
Ruisrock_tiimi_paakuva

Ruisrockissa hippeillään yhteistyön merkeissä

Turun AMK:n ja Ruisrockin yhteistyö jatkuu tänä vuonna kuudetta kertaa.

Yhteistyöhön kuuluu muun muassa Rock’n Love with Turku AMK -kampanja, jota pyörittää kaksi opiskelijaa, lisäksi opiskelijoita on mukana tapahtuman screenkuvauksessa, alueohjelmien toteutuksessa, erilaisissa somistusprojekteissa sekä talkoolaisina.

– Telttalavan kuvaus on ollut opiskelijoiden hoitama jo monta vuotta ja se on ollut toimiva, Ruisrockin vastaava tuottaja Annakaisa Anttila kertoo.

Anttila kertoo, että uusia ideoita ja sisältöjä otetaan opiskelijoilta aina mielellään vastaan.

Turun AMK ja Ruisrock tekevät yhteistyötä myös kierrätyksen saralla. Turun AMK:n Resurssitehokas liiketoiminta -tutkimusryhmän opiskelija-assistentti Sara Malve kertoo, että käyttökelpoiset mainosbanderollit pääsevät uusiokäyttöön tapahtuman jälkeen. Käyttökelpoista materiaalia annetaan niin yritysten kuin opiskelijoidenkin käyttöön.

– Opiskelijat ovat suunnitelleet materiaalista mitä mielenkiintoisempia tuotteita kuten koruja, kasseja, huonekasveja ja tilanjakajia, kertoo Malve.

Viime vuoden kierrätysmateriaaleista valmistettuja erilaisia tuotteita myydään tänä vuonna Ruisrockin Designkylään, joka on alueella tänä vuonna ensimmäistä kertaa.

Rokkia ja rakkautta

Tämän vuoden Ruisrockin opiskelijakoordinaattorit Essi Vesala ja Jenni Ali-Keskikylä loivat hippiteemaisen Rock’n Love with Turku AMK -kampanjan, jonka tarkoituksena on ilahduttaa ihmisiä. Kampanjaan sisältyy festareille tuleva Turun AMK:n ständi, kilpailuja sekä yhteistyötä yritysten kanssa.

– Toisten pyyteetön auttaminen ja ilahduttaminen on aina ajankohtaista ja jokaista koskettava aihe, Ali-Keskikylä sanoo.

Opiskelijat keräävät paikallisilta yrityksiltä ja yrittäjiltä positiivisia videoterveisiä, jotka julkaistaan osana kampanjan ennakkomarkkinointia.

– Videot tuovat yrityksille näkyvyyttä ja toimivat iloisen asian puolestapuhujina. Vastineeksi yritykset lahjoittavat tuotepalkintoja tai muuta vastaavaa, Vesala kertoo.

Kampanjan Facebook-sivulla Rock’n Love with Turku AMK voi osallistua kilpailuihin, joissa voi voittaa yritysten lahjoittamia tuotteita. Pääkilpailussa festareilla olevalla ständillä voi fiilistellä ukulelen kanssa ja videoida oma musiikillinen tulkintansa. Kilpailun palkintona on Kilroyn matkalahjakortti. 

– Halusimme palkinnoksi sellaisia juttuja, jotka oikeasti ovat opiskelijoiden mieleen, Ali-Keskikylä sanoo.

Mediatuotantoa opiskeleva Vesala ja liiketaloutta opiskeleva Ali-Keskikylä toteuttavat kampanjaa parinkymmenen promoottorin avulla.

Koordinaattoreiden mielestä tällainen yhteistyö tuo ammattikorkeakoulua ihmisiä lähemmäksi. Näkyvyyden lisäksi yhteistyöt tapahtumien kanssa luovat opiskelijoille mahdollisuuksia osallistua ja luoda uusia kontakteja.

– Opiskelijoiden potentiaalia kannattaa aina hyödyntää mahdollisimman paljon. Ruisrock-koordinaattorin homma oli minulle ihan ideaali homma, Vesala hymyilee.

Rock’n Love with Turku AMK:n kojulla Ruisrockissa pääsee soittamaan ukulelea, letittelemään hippitukkia ja askartelemaan rannekoruja. Kampanjan Facebook-sivulle pääset tästä.