Sivu päivitetty 17.4.2019
Onnistuneen kehityskeskustelun ABC

Onnistuneen kehityskeskustelun ABC

Kehityskeskustelut ovat tärkeä johtamisen väline. Esimiehellä ja työntekijällä on mahdollisuus puhua työstä, työn tavoitteista ja odotuksista puolin ja toisin.

Kehityskeskustelut ovat nimensä mukaisesti keskustelua. Haasteena on, kuinka molemmat osapuolet osaavat ja kykenevät tuomaan omia ajatuksiaan esille ja miten onnistutaan luomaan yhteistä näkemystä työn tavoitteista ja työntekijän roolista organisaatiossa.

Kenelle

Esimiehet ja HR-yksiköiden päälliköt, jotka haluavat saada sparrausta kehityskeskustelujen käymiseen onnistuneesti omassa organisaatiossaan.

Valmennus sopii myös työyhteisöille, jotka haluavat syventää kehityskeskustelutaitojaan.

Kesto

Puolikkaan tai koko päivän valmennuksia, joihin voidaan liittää myös työpaikkakohtaista konsultaatiota kehityskeskustelukäytäntöjen profiloimiseksi ja kehittämiseksi tilaajan kanssa.

Video- tai äänitallenteita voidaan käyttää kehityskeskustelukäytäntöjen kehittämiseksi.

Keskeinen sisältö

  • Kehityskeskustelu johtamisen välineenä
  • Kehityskeskustelun tavoitteet ja tarkoitus
  • Kehityskeskustelu prosessina (valmistautuminen, toteutus, jälkihoito)
  • Esimiehen ja alaisen rooli kehityskeskustelussa
  • Kehityskeskustelun sudenkuopat – miten onnistun esimiehenä / alaisena kehityskeskustelussa?
  • Kysy, kuuntele, kuule – kohti aitoa kohtaamista ja tasa-arvoista dialogia

Valmentajat

Erityisasiantuntija, KL, yhteisötyönohjaaja Ilkka Uusitalo, lehtori, terveydenhoitaja THK Irmeli Leino, valmentaja, terveystieteen maisteri Kaija Virjonen tai lehtori, KTM Kai Schleutker.

 

Pidätämme oikeuden muutoksiin.