Sivu päivitetty 31.3.2020

Ongelmia verkkopalavereissa? − Turun AMK tarjoaa etätyötukea

Turun ammattikorkeakoulu tarjoaa neuvontaa etäkokousten ja etätyövälineiden käyttöönottoon kolmannen sektorin toimijoille.

Uusi palvelu polkaistiin käyntiin alle viikossa. Tarve tukipalvelulle tuli esiin, kun Turun kaupunki lähestyi Turun AMK:ta kertoen, että kaupunki on saanut satoja yhteydenottoja 3. sektorin toimijoilta, joilla on haasteita verkkopalaverien järjestämisessä ja etätyövälineiden käyttämisessä. Turun AMK päätti tukea näitä tahoja avaamalla ilmaisen etätyötuen 1.4.−17.6.2020 väliseksi ajaksi.

− Tuen järjestäminen onnistui nopeasti, sillä Turun AMK:lla on jo valmiiksi sellaista potentiaalia ja osaamista, jotka oli helppo valjastaa tukipalvelukäyttöön, kertoo lehtori Marika Säisä

Neuvontaa antavat Turun AMK:n tieto- ja viestintätekniikan insinööriopiskelijat ja tietojenkäsittelyn tradenomiopiskelijat AMK:n henkilöstön tukemana.

Etätyötuessa annetaan apua etänä, mutta käytännönläheisesti. Asiakkaita palvellaan arkisin kello 8−16, ensisijaisesti sähköpostin ja Facebookin välityksellä, mutta tarvittaessa myös puhelimitse.

Etätyötuki opastaa käyttämään erilaisia verkkopalaverialustoja, kuten Zoomia, Skypeä, Teamsiä ja Google Hangoutsia. Opastuspalveluun sisältyvät kutsujen lähetys verkkopalaveriin, näytön jako, puhelun tallennus, esittäjäoikeuksien jako ja muut mahdolliset kysymykset.

Lisäksi neuvontaa saa käyttäjäkohtaisten etätyövälineiden, kuten VPN-yhteyksien, Office365 One Driven tai Google Driven käyttöön tai muihin mahdollisiin kysymyksiin.

Etätyötuki tarjoaa myös digitaalista ohjeistusta. Tuen avulla voidaan esimerkiksi koota Facebook-sivuille hyviä Facebook-ryhmiä, Youtube-videoita, verkkosivustoja ja ilmaisia Webinaareja, joista saa tietoa ja vinkkejä etätyöskentelyyn ja etätyövälineiden käyttöön.

Etätyötuen tavoittaa s-postilla etatyotuki@turkuamk.fi, Facebookista nimellä Etätyötuki tai puhelinnumerosta 050 5636391.
 

Lue myös Talk-artikkeli etätyön tietoturvasta