Siirry pääsisältöön Siirry hakuun
Sivu päivitetty 8.2.2021

Asiakas- ja henkilöstötyytyväisyyden kartoitus Wisdomic Oy:n kehitystyön tueksi

...

Turun ammattikorkeakoulun opiskelijat Aleksandria Jokiniemi ja Nandita Wager toteuttivat Wisdomic Oy:n asiakas- ja henkilöstötyytyväisyyden kartoituksen osana palvelumuotoilun kurssia. Projektin tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa asiakas- ja henkilöstötyytyväisyyden kartoitus sekä tuottaa kehitysehdotuksia asiakas- ja henkilöstökokemuksen parantamiseksi. 

Projektissa perehdyttiin asiakas- ja henkilöstökokemuksen merkitykseen Wisdomic Oy:n menestys- ja kilpailutekijänä. Tietoa hankittiin kyselytutkimuksilla ja haastatteluilla. Kehitysehdotusten tuottamiseen sovellettiin palvelumuotoilun keinoja. Tehtyjä kirjallisia kyselyjä täydennettiin haastatteluin. Näiden tavoitteena oli kuulla asiakkaita ja työntekijöitä ja ymmärtää paremmin mitä he kokivat tärkeänä ja positiivisena. Lisäksi haluttiin saada kehitysideoita ja selvittää asiakkaiden ja työntekijöiden mahdollisia yhteneväisiä kipupisteitä.

”Opiskelijat paneutuivat projektiin todella aktiivisesti, pitivät hyvin yhteyttä ja osoittivat ammattitaitonsa ja aktiivisuutensa. Olimme erittäin tyytyväisiä projektin toteutukseen sekä saamiimme tuloksiin ja kehitysideoihin.”

- Saimme projektin myötä vahvistusta siihen, että asiakkaat ovat tyytyväisiä palveluihimme ja osaamiseemme. Saimme myös paljon materiaalia kehittämisen tueksi, mm. palvelupolut, palvelumallit sekä Business Model Canvas -taulun, kertoo Wisdomic Oy:n toimitusjohtaja Tomi Makkonen.

- Opiskelijat paneutuivat projektiin todella aktiivisesti, pitivät hyvin yhteyttä ja osoittivat ammattitaitonsa ja aktiivisuutensa, kehuu opiskelijaprojektin yhteyshenkilönä toiminut Wisdomicin henkilöstöpäällikkö Eija Kailaste. - Olimme erittäin tyytyväisiä projektin toteutukseen sekä saamiimme tuloksiin ja kehitysideoihin. Jatkamme mielellämme yhteistyötä Turun ammattikorkeakoulun kanssa, koska asiakkaiden ja henkilöstön tyytyväisyys on tärkeä osa yrityksemme vastuullisuusperiaatteita, toteavat Makkonen ja Kailaste.

Turun AMK:n asiakkuusvastaava Sinikka Leino kertoo, että opiskelijaprojekti on yksi osa kumppanuussopimuksen vuosittaista yhteistyötä. Lehtori Päivi Katajamäki puolestaan korostaa työelämäyhteistyössä tehtävien projektien tärkeyttä osana opetusta. - Niiden avulla opiskelijat näkevät, miten opittua teoriaa voidaan soveltaa käytäntöön, muistuttaa Katajamäki.

Projektin toteutuksessa mukana ollut Aleksandria Jokiniemi oli myös tyytyväinen kokemukseen. - Opin katsomaan asioita sekä asiakkaiden että yrityksen kantilta ja käyttämään palvelumuotoilun menetelmiä kehityskohteiden kartoitukseen. Projekti kasvatti myös huimasti osaamistani ja koen, että sen tuoma arvo kokemuksena oli lähestulkoon mittaamaton, tyytyväinen Jokiniemi kertoo. 

Jos kiinnostuit kuulemaan opiskelijaprojekteista lisää, otathan yhteyttä!

Sinikka Leino
Asiakkuusvastaava
+358 50 598 5822
etunimi.sukunimi@turkuamk.fi
sinikka.leino@turkuamk.fi