Siirry pääsisältöön Siirry hakuun
Sivu päivitetty 21.5.2014

Opiskelijoiden hyväntekeväisyysprojektit tuottivat iloa salolaisille

AMK:n tavoitteena on toimia yhteistyössä alueen elinkeinoelämän kanssa. Käytännössä yhteistyötä toteutettiin Salossa, kun liiketalouden koulutusohjelman ensimmäisen vuosikurssin opiskelijat järjestivät hyväntekeväisyysprojekteja.

Tavoitteena oli järjestää käytännön hyväntekeväisyystempauksia yhteistyössä Salon alueen toimijoiden kanssa. Samalla teemana oli hyvän mielen tuottaminen salolaisille.

Opiskelijaryhmät toteuttivat mm. senioreiden päivätanssit Salon VPK:n talolla sekä ruoka- ja tarvikekeräyksen kodittomien eläinten auttamiseksi. Toteutus tuotti moninkertaista hyötyä: käytännön apua projektin kohderyhmille (mm. päiväkotiin), uusia oppimiskokemuksia opiskelijoille ja yrittäjyyskasvatusta käytännössä.

Tiistaina 20.5. Salon kampuksella pidettiin finaalishow, jossa kukin opiskelijaryhmä esitteli projektinsa tuomaristolle. Tuomaristossa tiimejä ja heidän projektiensa onnistumista ruotivat koulutuspäällikkö Mika Suutari ja lehtori Sari Kallio-Kökkö Turun AMK:sta sekä Johanna Siekkinen Salon nuorisotoimesta.

Tuomaristo kiinnitti huomiota ennen kaikkea ryhmien saamaan palautteeseen, tavoitteiden toteutumiseen, luovuuteen ja aktiivisuuteen, tuotoksiin (projektisuunnitelma) sekä verkostoitumiseen.

Harjoitusyritys Valoisat Oy:n hyväntekeväisyystanssit palkittiin parhaana projektina

Yrittämistä vajaan vuoden ajan harjoitellut harjoitusyritys Valoisat Oy järjesti Salon VPK-Talolla hyväntekeväisyyspäivätanssit, jonka tuotto lahjoitettiin salolaiselle Asemakadun päiväkodille. Tapahtuman tuotolla tiimiläiset ostivat päiväkodille kolme kolmipyörää pihakäyttöön.

– Pyörät hankimme Salolaiselta melko uudelta yritykseltä Olifu Finland Oy:ltä. Tansseihin osallistuneet olivat tyytyväisiä järjestelyihimme ja päiväkoti oli hyvin kiitollinen saadessaan uusia kaivattuja ulkovälineitä, kertoo Valoisat Oy:n puolesta Jani Iire, Turun AMK:n opiskelija.

– Projekti oli oppimistehtävämme ja tämä oli mielestämme ehdottomasti paras oppimistapa koko ensimmäisen vuoden kannalta, jatkaa Iire.

Kaiken kaikkiaan projekti oli opettavainen ja käytännössä opiskelijat oppivat esimerkiksi vuorovaikutustaitoja, markkinointia sekä tapahtumajärjestämistä, toteavat lehtorit Anne-Marie Junger ja Markku Rajala Turun AMK:sta.