Sivu päivitetty 23.1.2019
Asiakaslähtöinen sosiaali- ja terveyspalvelujen johtaminen

Asiakaslähtöinen sosiaali- ja terveyspalvelujen johtaminen

Ryhmän tavoitteena on edistää monitieteisellä asiantuntijuudella SOTE -palvelujärjestelmän toiminnan arviointia ja kehittämistä.

Painopisteet

  1. Tietoperusteinen johtaminen
  2. Asiakaslähtöiset toimintamallit ja uudet ratkaisut yhdyspinnoilla
  3. Osaaminen uudistuvassa ja monikulttuuristuvassa toimintaympäristössä

Uusimmat julkaisut ja tuotteet

Näytä lisää

Artikkelit

  • Uusi ajattelumalli sosiaali- ja terveysalalle: Palvelumuotoilu (Talk, 17.12.2018)
     
  • Maijala R, Eloranta S, Reunanen T, Ikonen T. 2018. Successful Implementation of Lean as a Managerial Principle in Health Care: A Conceptual Analysis From Systematic Literature Review. International Journal of Technology Assessment in Health Care, 34(2):134-146.
     
  • Friman, S, Eloranta S, Suominen S, Ikonen T. 2018. Miltä näyttää julkisen sosiaali- ja terveydenhuollon laatujohtaminen kyselytutkimuksen kuvaamana? Focus Localis journal 3, 8-27.
     

Yhteistyöjulkaisut muiden kanssa

Aliokirjoitukset

  • Salonen K & Eloranta S, Hyvinvoivat ikäihmiset huomisen Suomessa. Turun sanomat, Alio 3.10.2016 

  • Mervi Lisinen & Pia Suvivuo, Potilastiedon arkisto aktivoi kansalaisia omahoitoon, Turun sanomat, Alio 2.1.2015

  • Kirsi Kanerva & Ritva Laaksonen-Heikkilä, Turun sanomat, Alio 5.1.2015

Neuroliikkuja paikallistasolla 2013 – 2016 -projektin julkaisut