Sivu päivitetty 23.1.2019
Asiakaslähtöinen sosiaali- ja terveyspalvelujen johtaminen

Asiakaslähtöinen sosiaali- ja terveyspalvelujen johtaminen

Ryhmän tavoitteena on edistää monitieteisellä asiantuntijuudella SOTE -palvelujärjestelmän toiminnan arviointia ja kehittämistä.

Painopisteet

  1. Tietoperusteinen johtaminen
  2. Asiakaslähtöiset toimintamallit ja uudet ratkaisut yhdyspinnoilla
  3. Laadukas hoito ja palvelu vanhuspalveluissa
  4. Osaaminen uudistuvassa ja monikulttuuristuvassa toimintaympäristössä
  5. Korkeakoulutus, työllistyminen ja urapolut

Uusimmat julkaisut ja tuotteet

Näytä lisää

Artikkelit

  • Uusi ajattelumalli sosiaali- ja terveysalalle: Palvelumuotoilu (Talk, 17.12.2018)
     
  • Maijala R, Eloranta S, Reunanen T, Ikonen T. 2018. Successful Implementation of Lean as a Managerial Principle in Health Care: A Conceptual Analysis From Systematic Literature Review. International Journal of Technology Assessment in Health Care, 34(2):134-146.
     
  • Friman, S, Eloranta S, Suominen S, Ikonen T. 2018. Miltä näyttää julkisen sosiaali- ja terveydenhuollon laatujohtaminen kyselytutkimuksen kuvaamana? Focus Localis journal 3, 8-27.
     

Yhteistyöjulkaisut muiden kanssa

Aliokirjoitukset

  • Salonen K & Eloranta S, Hyvinvoivat ikäihmiset huomisen Suomessa. Turun sanomat, Alio 3.10.2016 

  • Mervi Lisinen & Pia Suvivuo, Potilastiedon arkisto aktivoi kansalaisia omahoitoon, Turun sanomat, Alio 2.1.2015

  • Kirsi Kanerva & Ritva Laaksonen-Heikkilä, Turun sanomat, Alio 5.1.2015

Neuroliikkuja paikallistasolla 2013 – 2016 -projektin julkaisut