Siirry pääsisältöön Siirry hakuun
Sivu päivitetty 15.4.2021
Haastavat asiakastilanteet ja reklamaatiot

Haastavat asiakastilanteet ja reklamaatiot

Haastavat asiakaskohtaamiset on osattava hoitaa ammattimaisesti, sillä tutkimusten mukaan vanhojen asiakkaiden pitäminen on huomattavasti edullisempaa kuin uusien hankinta.

Kenelle

Koulutus soveltuu asiakaspalvelutyötä tekeville ammattilaisille, jotka haluavat parantaa vuorovaikutustaitojaan.

Tavoitteet

  • Antaa osallistujille käytännönläheisiä toimintamalleja ja työkaluja haastavien palvelutilanteiden hoitamiseen
  • Antaa osallistujille ammattimaisia keinoja asettaa asiakkaan käytökselle sekä vaatimuksille rajat, sekä päättää haastavat asiakaskohtamaiset ja reklamaatiotilanteet tyylikkäästi
  • Opittujen taitojen ja tekniikoiden avulla parannetaan osallistujien työssä jaksamista ja työhyvinvointia
     

Sisältö

  • Vuorovaikutuksen haasteet ja mahdollisuudet
  • Erilaiset asiakkaat – erilaiset tarpeet
  • Tämän päivän vaativa asiakas
  • Tunteiden merkitys ihmisten kohtaamisessa
  • Kehonkielen merkitys haastavissa vuorovaikutustilanteissa
  • Käytännön vinkkejä haastaviin vuorovaikutustilanteisiin
  • Reklamaatioiden käsittely – asiakkaan palaute on mahdollisuus kehittyä
  • Oppiva työyhteisö – jatkuvan kehittämisen malli asiakaspalvelutyössä
  • Vuorovaikutuksen haasteet ja mahdollisuudet monikanavaisessa asiakaspalvelussa
  • Aggressiivisesti ja uhkaavasti käyttäytyvän asiakkaan kohtaaminen