
Liiketoiminnan kehittäjän työkalupakki
Vain toimintaa jatkuvasti kehittämällä voi parantaa kilpailukykyä ja tuloksia kestävästi. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus varmistetaan tasalaatuisilla ja toimivilla prosesseilla. Sujuva toiminta motivoi myös henkilöstöä.
Yritysten ja organisaatioiden laadusta ja kehitystoiminnasta vastaavat, tuotantojohtajat ja –päälliköt, laatupäälliköt ja laadun kehittämisestä vastaavat ja muut henkilöt, jotka tarvitsevat työssään laatutietämystä ja erilaisia laadunhallinnan työkaluja.
Koulutuksen jälkeen
- sinulla on selkeä kokonaiskuva laadusta yrityksen liiketoiminnan kehittämisessä
- sinulla valmiudet ja osaaminen kehittää yrityksen laatuasioita
- osaat hyödyntää erilaisia laadunhallinnan välineitä liiketoiminnan kehittämisessä.
Johdanto laadun kehittämiseen
- organisaatio ja laadun prosessit
- organisaatiokulttuuri ja laatu
- strategia ja strateginen johtaminen
- Lean-filosofia
Asiakaslähtöiset prosessit
- asiakasarvo laadun ytimessä
- asiakkaan tarpeista prosessien, tuotteiden ja palveluiden suunnitteluun
- prosessien johtaminen ja suorituskyky
- Lean-työkalujen periaatteet
- jatkuva parantaminen
Laadunhallinnan välineet
- laadun hallinta ja systemaattinen havainnointi
- havainnoinnin menetelmät, kuten auditointi, arviointi, katselmointi ja mittaaminen
- Lean-työkalujen soveltaminen
- palveluprosessien johtamisen erityiskysymyksiä
Tarjoamme myös oman yrityksen laatujärjestelmän kehittämiseen liittyvää konsultointia ja sparrausta esim. laatujärjestelmän auditointiin valmistauduttaessa.