Siirry pääsisältöön Siirry hakuun
Sivu päivitetty 20.1.2021
Liiketoiminnan kehittäjän työkalupakki

Liiketoiminnan kehittäjän työkalupakki

Vain toimintaa jatkuvasti kehittämällä voi parantaa kilpailukykyä ja tuloksia kestävästi. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus varmistetaan tasalaatuisilla ja toimivilla prosesseilla. Sujuva toiminta motivoi myös henkilöstöä.

Kohderyhmä

Yritysten ja organisaatioiden laadusta ja kehitystoiminnasta vastaavat, tuotantojohtajat ja –päälliköt, laatupäälliköt ja laadun kehittämisestä vastaavat ja muut henkilöt, jotka tarvitsevat työssään laatutietämystä ja erilaisia laadunhallinnan työkaluja.

Tavoitteet

Koulutuksen jälkeen

  • sinulla on selkeä kokonaiskuva laadusta yrityksen liiketoiminnan kehittämisessä
  • sinulla valmiudet ja osaaminen kehittää yrityksen laatuasioita
  • osaat hyödyntää erilaisia laadunhallinnan välineitä liiketoiminnan kehittämisessä.

Sisältö

Johdanto laadun kehittämiseen

  • organisaatio ja laadun prosessit
  • organisaatiokulttuuri ja laatu
  • strategia ja strateginen johtaminen
  • Lean-filosofia

Asiakaslähtöiset prosessit

  • asiakasarvo laadun ytimessä
  • asiakkaan tarpeista prosessien, tuotteiden ja palveluiden suunnitteluun
  • prosessien johtaminen ja suorituskyky
  • Lean-työkalujen periaatteet
  • jatkuva parantaminen

Laadunhallinnan välineet

  • laadun hallinta ja systemaattinen havainnointi
  • havainnoinnin menetelmät, kuten auditointi, arviointi, katselmointi ja mittaaminen
  • Lean-työkalujen soveltaminen
  • palveluprosessien johtamisen erityiskysymyksiä

 

Tarjoamme myös oman yrityksen laatujärjestelmän kehittämiseen liittyvää konsultointia ja sparrausta esim. laatujärjestelmän auditointiin valmistauduttaessa.