Siirry pääsisältöön Siirry hakuun
Sivu päivitetty 28.12.2020
SELKO – Yrityspalveluja osallistamalla

SELKO – Yrityspalveluja osallistamalla

Tekijä(t): Päivi Katajamäki & Mervi Vuolas (toim.)

ISBN: 9789522166623 (painettu)

ISBN: 9789522166630 (pdf)

Turun ammattikorkeakoulun raportteja 243

55 s. & 7 liites., 2018

Julkisen toiminnan kehittäminen palvelumuotoilun avulla on melko tuore ilmiö. Selko-hankkeessa työstettiin monituottajaista yrityspalvelukokonaisuutta Turun seudulle. Julkaisussa esitellään Selko-hankkeen tuotoksia sekä hyödynnettyjä palvelumuotoilun menetelmiä. Julkaisu on suunnattu erityisesti kaupunkikehittäjille ja muille palvelumuotoilun soveltamisesta kiinnostuneille.

Työssä hyödynnettiin muotoiluajatteluun pohjautuvaa osallistavaa kehittämistä eli toimijat otettiin mukaan kehittämään heitä koskevia palveluja. Yritysasiakkaiden ja yrityspalveluita tarjoavien tahojen osallistaminen kehittämiseen auttaa luomaan palveluita, jotka ovat asiakkaan kannalta toimivia, haluttavia ja tarpeellisia. Lisäksi ne ovat organisaation ja muiden sidosryhmien kannalta tehokkaita ja työntekijöiden kannalta toimivia ja mielekkäitä.

Turun ammattikorkeakoulun toteuttama Selko-hanke yhteistyössä Turku Science Park Oy:n kanssa on ollut osa 6Aika-kokonaisuuteen kuuluvaa Avoin osallisuus ja asiakkuus -kärkihanketta.

(pdf-tiedosto, 3,29 Mt)

Julkaisun voi ladata veloituksetta. Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Sitä voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.