Sivu päivitetty 16.12.2016
Medianomi (AMK), mainonnan suunnittelu

Medianomi (AMK), mainonnan suunnittelu

30.5.2017 valintakokeen ensimmäisestä vaiheesta jatkoon päässeet. Listattujen hakijoiden osalta valintakoe jatkuu 31.5.2017 klo 8.00 tilassa B171 Aino.

Tutustu koulutuksen ennakkotehtävään ja valintakokeeseen.

Media-alan koulutuksessa mainonnan suunnittelun opintojen teoriapohja luodaan markkinoinnin- ja markkinointiviestinnän opinnoissa, visuaalisen ilmaisun ja luovan kirjoittamisen opinnoissa sekä perehtymällä tavoitteellisen viestinnän ideoimiseen ja toteuttamiseen eri medioihin. Opit tavoittamaan halutun kohderyhmän niin perinteisissä kuin digitaalisissa ja sosiaalisissa medioissa.

Mainonnan suunnittelun erikoistumisalalta valmistut medianomiksi, joka työskentelee markkinointiviestinnän erilaisissa tehtävissä. Valmistuttuasi voit toimia AD:na (art director), copywriterinä tai projektipäällikkönä markkinointiviestintäalan yrityksessä, yhteisössä tai itsenäisenä yrittäjänä. 

Media-alan yhteisissä perusopinnoissa saat perustiedot media-alan toimintaympäristöstä ja lainsäädännöstä sekä työelämästä ja yrittäjyydestä. Mainonnan suunnittelun ammattiopinnoissa ja syventävissä ammattiopinnoissa perehdyt ajankohtaisiin markkinointiviestinnän keinoihin ja muotoihin, kuten digitaaliseen markkinointiin. Kehität persoonallista visuaalista ja kirjallista ilmaisua ja harjoittelet projektinhallintaa.

Käytännössä pääset opintojen aikana testaamaan suunnittelutaitojasi harjoittelujaksoilla alan yrityksissä, erilaisissa hankkeissa ja projekteissa sekä omassa mainostoimistossamme Gurussa: guru.turkuamk.fi

Medianomi_koulutuksen_sisalto_2017.jpg
Koulutuksen sisältö (klikkaa kuva suuremmaksi)

Miten koulutukseen haetaan?

Koulutukseen haetaan  yhteishaussa määrättyinä yhteishakuaikoina. Hakeminen tapahtuu Opintopolku-palvelussa.

Seuraava yhteishaku on kevään yhteishaku 15.3. - 5.4.2017.

Lisätietoa koulutuksesta Opintopolussa

Opintopolusta löydät mm.

  • koulutuksen valintaperusteet
  • tarkemman kuvauksen koulutuksesta
  • hakulomakkeen

Siirry Opintopolkuun tästä

 

Ennakkotehtävä ja valintakoe

Media-alan opiskelijavalinta koostuu ennakkotehtävistä ja valintakokeesta. Osa hakijoista kutsutaan valintakokeisiin kutsutaan ennakkotehtävien perusteella.

Ennakkotehtävät julkaistaan tällä sivulla 8.3.2017. Ennakkotehtävät palautetaan 5.4.2017 klo 15 mennessä sähköisesti e-lomakkeella:  https://turkuamk.e-lomake.fi/lomakkeet/35/lomake.html

Lataa ennakkotehtävän ohjeet tästä: Mainonnan suunnittelu, ennakkotehtävät 2017 (pdf)

Hakijat kutsutaan 30.5. - 1.6.2017 järjestettävään valintakokeeseen ennakkotehtävien perusteella noin 2 viikkoa ennen valintakoetta. Valintakokeeseen kutsutaan noin kolminkertainen määrä hakijoita opiskelemaan otettavien määrästä.

Valintakoe on kaksiosainen ja kolmepäiväinen: ensimmäisen päivän jälkeen osa hakijoista pääsee jatkoon. Ensimmäisen valintakoepäivän iltana (30.5.2017) ilmoitetaan toiseen valintakoevaiheeseen päässeet hakijat ja toinen vaihe on 31.5.–1.6.2017.

Valintakokeessa pyritään selvittämään hakijan korkeakoulukelpoisuus ja soveltuvuus alalle. Valintakoetehtävissä tarkastellaan hakijan yleissivistystä, visuaalista ja kirjallista ilmaisua, tiedonhankintakykyjä ja olennaisen kiteyttämistä.