Avoimen AMK:n opintojakso

Brändimarkkinoinnin uudet ilmiöt ja kanavat

Mitä opit?

Opintojakson suoritettuaan opiskelija sisäistää yritysten ja tuotteiden brändin merkityksen sekä brändi-identiteetin rakentumisen uudella tavalla verkkomedioissa. Hän tutustuu brändimarkkinoinnin uusimpiin ilmiöihin ja mahdollisuuksiin ja perehtyy niiden avulla brändinhallintaan analyyttisesti ja käytännönläheisesti. Hän ymmärtää, miten yritysten ja organisaatioiden brändejä markkinoidaan uusilla verkkopainotteisilla keinoilla sekä miten niiden markkinointia kannattaa kehittää.

Mitä opinnot sisältävät?

Opintojaksossa perehdytään brändimarkkinoinnin uusiin ilmiöihin ja kanaviin sekä teoriassa että käytännössä. Lähdemateriaalin avulla tutustutaan erityisesti verkkomarkkinoinnin uusiin keinoihin ja toimintatapoihin (esim. sisältömarkkinointi, vaikuttajamarkkinointi, videosisällöt, kohdentaminen, vastuullisuus, datan ja luovuuden liitto jne.) ja analysoidaan niiden tehokkuutta ja toimivuutta brändinhallinnassa. Käytännön soveltamistehtävässä perehdytään itse valitun brändin markkinointitoimenpiteisiin ja kehitetään sen verkkopresenssiä soveltamalla hankittua tietoa. Opintojaksolla edellytetään itsenäistä tiedonhakua.

Sisältö: Opintojaksolla perehdytään brändimarkkinoinnin uusiin ilmiöihin ja kanaviin sekä teoriassa että käytännössä. Omavalintaisen ja oman kiinnostuksen pohjalta valitun lähdemateriaalin avulla tutustutaan erityisesti verkkomarkkinoinnin uusiin keinoihin ja toimintatapoihin (esim. sisältömarkkinointi, vaikuttajamarkkinointi, videosisällöt, peli- ja virtuaalimaailmat, kohdentaminen, vastuullisuus, bränditeot, datan ja luovuuden liitto jne.) ja analysoidaan niiden tehokkuutta ja toimivuutta brändinhallinnassa. Käytännön soveltamistehtävässä perehdytään itse valitun brändin markkinointitoimenpiteisiin ja kehitetään sen verkkopresenssiä soveltamalla hankittua tietoa.

Työskentelytavat ja aikataulutus:
Opintojakso toteutetaan verkossa ItsLearning-alustalla, joten voit edetä itsenäisesti ja omaan tahtiisi ajasta ja paikasta riippumatta. Ohjeet ja tehtävät avataan ilmoittautuneille 19.1.2026. Tehtävien palautus ItsLearning-alustalle 26.4.2026 mennessä.

Edeltävyysehdot: Markkinoinnin perusteiden hallinta edesauttaa tehtävien suorittamisessa.

Ota yhteyttä

  • Minna Teittinen

    Lehtori
    +358 50 598 5222
    minna.teittinen@turkuamk.fi
Kenelle opintojakso sopii?

Avoimen AMK:n opintojaksot ovat kaikille avoimia ammattikorkeakoulututkintoihin kuuluvia opintojaksoja. Usein avoimen AMK:n opintojaksoilla opiskellaan samassa ryhmässä tutkinto-opiskelijoiden kanssa.

Ilmoittautua voit tunnistautuneena. Tarvitset siis suomalaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen.

Yksittäisille opintojaksoille osallistumiselle voi olla edeltävyysehtoja, jotka löydät opinto-oppaasta opintojakson kuvauksien yhteydestä (esimerkiksi kohdasta ”Edeltävyysehdot”.) Edeltävyysehdot on tärkeää huomioida ilmoittautuessa, jotta oma ennakko-osaaminen on riittävää opintojakson suorittamiseksi.

YAMK-koulutusten opintojaksoille ilmoittautuessasi sinulla tulee olla suoritettuna aiempi korkeakoulututkinto, esimerkiksi AMK-tutkinto tai kandidaatin tai maisterin tutkinto. Näet tiedon koulutuksesta, johon opintojakso kuuluu, sivun yläosassa.

Kun pohdit ilmoittautumista, huolehdit itse siitä, että sinulla on tarvittavat tiedot ja taidot opintojen suorittamiseen.

Avoimen AMK:n opintomaksu

Avoimen ammattikorkeakoulun yksittäiset opintojaksot ovat pääsääntöisesti maksullisia. Opintomaksu on 15 € per opintopiste. Lue lisää avoimen AMK:n opintomaksuista.

Jos opintojakso on maksuton tai hinta poikkeaa yllä mainitusta, kerromme siitä opintojakson tiedoissa.