Siirry pääsisältöön Siirry hakuun
Sivu päivitetty 19.12.2022
Haastavat asiakastilanteet sosiaali- ja terveysalalla

Haastavat asiakastilanteet sosiaali- ja terveysalalla

Kohtaatko haastavia asiakastilanteita työssäsi? Miten ennaltaehkäistä tilanteita ja miten rauhoitat verbaalisesti ja nonverbaalisesti jo agitoituneen asiakkaan? Koulutuksen tavoitteena on lisätä osallistujien tietoisuutta siitä, kuinka omaa sekä työyhteisön turvallisuutta voi edistää ja kehittää.

Sisältö ja toteutus

Osa 1. (4h)
Keskeiset sisältöteemat

  • Riskien tunnistaminen haastavien tilanteiden ennaltaehkäisyssä
  • Mitkä asiat vaikuttavat haastavien tilanteiden syntyyn ja etenemiseen?
  • Miten tunnistaa asiakkaan käyttäytymisen muutokset, sanallinen ja sanaton kommunikointi.
  • Oman toiminnan vastuu haastavissa tilanteissa

Osa 2. (4h)
Keskeiset sisältöteemat:

  • Tilojen turvallisuus, turvallisuuskävely. Huonekalujen ja tavaroiden asettelu. Poistumisreitit ja turvaovet.
  • Haastava asiakas:
  • Irrottautuminen otteesta
  • Kuljettaminen
  • Maahanvienti ja kiinnipito
  • Toimintatavat ja kirjaaminen

Koulutuksen tarkempi sisältö ja toteutus määritellään tilaajan kanssa. 

Kysy lisää ja pyydä tarjous!