Siirry pääsisältöön Siirry hakuun
Sivu päivitetty 22.12.2022
Markkinointi ja asiakaskäyttäytyminen

Markkinointi ja asiakaskäyttäytyminen

Tutkimusryhmä tutkii ja kehittää myynnin eri osa-alueita ja on siten vahvasti mukana tukemassa, kehittämässä ja tutkimassa yrityksissä tapahtuvaa myynnin murrosta.
 
Digitalisaatio jatkaa yhteiskunnan, markkinoiden ja liiketoimintamallien muokkaamista. Uusia teknologioita otetaan käyttöön yhä kiihtyvämmällä vauhdilla. Dataa kertyy huimaa vauhtia ja yritykset opettelevat analysoimaan ja hyödyntämään dataa.
 
Muutoksien keskellä yritykset odottavat myyjien auttavan heitä hyödyntämään omasta näkökulmastaan olennaista tietoa oman liiketoimintansa onnistumiseksi. Yritykset siis toivovat saavansa keinoja, joiden avulla he voivat päästä uusille markkinoille, tehostaa omaa toimintaansa tai parantaa nykyistä tapaansa tehdä liiketoimintaa.
 
Tutkimusryhmä tutkii ja kehittää tässä muuttuvassa maailmassa myynnin eri osa-alueita niin itse myyntityön kuin strategisen myynnin johtamisen näkökulmista erityisesti teknologiaperustaisilla B2B-markkinoilla. Keskeisiä aiheita ovat muun muassa datan laaja-alainen hyödyntäminen asiakaskokemuksen ja myynnin kehittämiseksi sekä kyvykkyys tuottaa asiakkaalle arvoa erilaisissa kohtaamispisteissä.
 
Tutkimusryhmä toimii tiiviissä vuorovaikutuksessa elinkeinoelämän kanssa ja auttaa erityisesti Varsinais-Suomen elinkeinoelämää. Ryhmä toimii kansallisissa ja kansainvälisissä verkostoissa.