Etäopetus vaatii toimivat työvälineet ja luovuutta
Mitä tapahtui, kun Turun ammattikorkeakoulu sulki ovensa ja teki digiloikan? Suurin osa opiskelijoista on pystynyt jatkamaan opintoja poikkeustilanteesta huolimatta, ja opettajat ovat siirtäneet opetuksen, seminaarit ja pienryhmätehtävät eri verkkoalustoille.
Nopeaa digiloikkaa ovat edesauttaneet viime vuosien panostus verkkopedagogiseen osaamiseen ja virtuaalisiin oppimisympäristöihin sekä ammattikorkeakoulujen yhteisesti toteuttama kehittämistyö. Myös jo ennen valtioneuvoston päätöstä tehdyt ennakoivat toimenpiteet ovat tukeneet etäopintoihin siirtymistä – innovaatiopedagogiikkaa ja luovuutta unohtamatta!
Mutta miltä tarina digiloikasta näyttää opettajien ja opiskelijoiden silmin?
Lue Master School -opiskelijoiden ja -opettajien kokemuksia Talk-verkkolehden artikkelista!