Siirry pääsisältöön Siirry hakuun
Sivu päivitetty 31.1.2024
Myynti ja B2B-liiketoiminta

Myynti ja B2B-liiketoiminta

Tutkimusryhmän tutkimus- ja kehitystoiminta kohdistuu erityisesti vuorovaikutus- ja neuvottelukompetenssien kehittämiseen myynti- ja ostoprosessien rajapinnassa, B2B yritysten kannattavuuden kehittämiseen, TKI-toiminnan, opetuksen ja liiketoiminnan integroimiseen sekä yritysten liiketoimintaa kehittävien innovaatioiden tutkimukseen ja kehittämiseen sekä lähi- että etävuorovaikutustilanteissa.

Digitalisaatio sekä biometriikka luovat uusia mahdollisuuksia liiketoiminnan kilpailuedun aikaansaamiseksi. Myynnin digitalisaatio mahdollistaa asiakasprofiilien hyödyntämiseen, tarjoamien henkilökohtaistamisen, dynaamiseen hinnoittelun, tarjous-tilausprosessien tehostamisen ja liiketoimintaprosessien, kuten tiedottamisen ja tuotetietouden levittämisen tehostamisen liiketoiminnassa.

Biometriikan hyödyntäminen tarjoaa uudenlaisen kvantitatiivisen tutkimusnäkökulman vuorovaikutus- ja neuvottelukompetenssien tarkasteluun. Biometrisen tutkimuslaitteiston avulla voidaan kerätä kvantitatiivista dataa muun muassa katseen kohdentumisesta ja neuvottelutilanteen tunnevaikutuksista hyödyntäen kasvonilmeiden ja ihon konduktiivisuuden mittaamista.

Lue esittelyjuttu tutkimusryhmästä

Tutkimusryhmän jäsenet

Tutkimusryhmä koostuu moniammatillisista asiantuntijoista, joiden kiinnostuksen kohteina ovat esimerkiksi myynnin ja neuvottelukompetenssien huippuasiantuntijuus, laaja-alainen liiketoiminnallisten kompetenssien kehittäminen, digitaalisen myyntikokemuksen edistäminen, TKI-, opetus- ja liiketoimintatoiminta ja niiden integraatio, myynnin ja markkinoinnin laboratorion hyödyntäminen sekä alueellisen, kansallisen ja kansainvälisen verkoston rakentaminen.

Harri Lappalainen
Lehtori, Projektipäällikkö
+358 40 355 0915
etunimi.sukunimi@turkuamk.fi
Pinja Palm
Lehtori
+358 44 907 5491
etunimi.sukunimi@turkuamk.fi
Sanni Koskimies-Chiba
Markkinointisuunnittelija
+358 40 355 0353
etunimi.sukunimi@turkuamk.fi

 

 

Customer Behaviour Lab

Customer Behaviour Lab (Asiakaskokemuslaboratorio) tehostaa liiketoiminnallisia prosesseja sekä mahdollistaa kilpailuedun syntymisen hyödyntäen biometriikkaa.

Tarjoamme yrityksille, yhteistyökumppaneille, opiskelijoille ja muille sidosryhmille monipuolisen mahdollisuuden myynnin, markkinoinnin, tuotekehityksen sekä niihin liittyvien prosessien tutkimiseen, kehittämiseen sekä kilpailuedun parantamiseen.