Siirry pääsisältöön Siirry hakuun
Sivu päivitetty 11.3.2022

Turun AMK:n Sales and Marketing Lab avattiin juhlallisesti

Myynti- ja markkinointilaboratorioon on hankittu silmänliikkeitä, kasvojen ilmeitä ja ihon konduktiivisuutta mittaavia laitteita. Niiden avulla voi tehdä laadukkaampaa myynnin ja markkinoinnin tutkimusta.

Teksti ja kuvat: Siiri Welling

– Tämä on loistava askel oikeaan suuntaan. Myynnin ja markkinoinnin alalla on menossa suuri murros. Uskon, että uusi laboratorio vaikuttaa Turun ammattikorkeakouluun vain positiivisesti. Uudenlaiset markkinointitekniikat uudenlaisessa globaalissa maailmassa tulevat nousemaan keskiöön ja me vastaamme juuri siihen tarpeeseen, joka markkinoilla on, sanoo Turun ammattikorkeakoulun rehtori ja toimitusjohtaja Vesa Taatila.

sales lab.jpg
Myynnin yliopettaja Timo Holopainen (vas.), rehtori-toimitusjohtaja Vesa Taatila ja markkinoinnin yliopettaja Jarmo Ahonen Sales and Marketing Labin avajaisissa.

Turun ammattikorkeakoulun Sales and Marketing Lab eli suomeksi Myynti- ja markkinointilaboratorio avattiin virallisesti perjantaina Turun ammattikorkeakoulun Lemminkäisenkadun kampuksella. 

Avajaisissa esiteltiin laboratorion toimintaa ja sinne tehtyjä uusia hankintoja: silmäliikkeitä, kasvojen ilmeitä ja ihon konduktiivisuutta mittaavia laitteita. Biometriikan laitteet mahdollistavat objektiiviset ja tarkat tutkimustulokset erilaisissa myynnin ja markkinoinnin testiasetelmissa. Laitteilla pystyy esimerkiksi tarkastelemaan mainoksen vaikuttavuutta tai nettisivujen toimivuutta asiakkaan tai kuluttajan näkökulmasta. 

– Meidän uusi laitekantamme mahdollistaa hyvin kiinteän laboratoriotyöskentelyn ja kenttätyöskentelyn. iMotions-ohjelmisto valikoitui käyttöömme sen monipuolisuuden vuoksi ja Tobii puolestaan on johtavia asiantuntijoita silmänliikkeiden tutkimuksen saralla, huomauttaa myynnin yliopettaja Timo Holopainen.