Siirry pääsisältöön Siirry hakuun
Sivu päivitetty 3.6.2020
amk_master_school_678x300_2019_1.jpg

Master on yrityksen asiantuntija ja uudistaja

On arvokasta kehittää yrityksen osaamispääomaa. Kun työnantaja tarjoaa henkilöstölle mahdollisuuden nostaa koulutustasoa, vahvistuu samalla talon oma johtamis- sekä asiantuntijaosaaminen.

Masterilla lisäarvoa yrityksen kehitykseen

Master-koulutus on suunniteltu työelämän tarpeisiin ja henkilöstön osaamisen kehittämiseen. Koulutus kytkeytyy tiiviisti työelämään. Opiskelija suorittaa opintoja työn ohella, mikä myös sitouttaa hänet paremmin yrityksen toimintojen uudistamiseen ja kehittämiseen. Opintojen aikana Master-opiskelija kasvattaa verkostoaan ja kansainvälistä osaamistaan. Osana opintoja ovat myös oppimistehtävät sekä opinnäytteenä toimiva kehittämishanke, jonka opiskelija voi tehdä työnantajalleen. Tutustu Turun AMK:ssa tehtyihin opinnäytetöihin Theseuksessa.

Master on oman alansa asiantuntija

Turun AMK:n Master Schoolissa opiskelija kehittää osaamistaan johtajuudessa ja esimiestaidoissa sekä asiantuntijuuttaan omalla alallaan. Opiskelijan valmistuttua Master Schoolista on hänellä laadukas, vaativiin asiantuntija- ja esimiestehtäviin valmentava tutkinto, eli ylempi ammattikorkeakoulututkinto. Ammattikorkeakoulussa suoritettu ylempi AMK- eli Master-tutkinto on ylempi korkeakoulututkinto, ja vastaa tasoltaan yliopistossa suoritettua maisteritutkintoa (asetus 120/2017). 

 

MasterSchool_duaalimalli2020_nettiin.jpg
Klikkaa kuva suuremmaksi.

 

 

Mastereita neljältä eri koulutusalalta

Master-tutkinnon voi opiskella kulttuurin, liiketalouden, tekniikan tai sosiaali- ja terveysalalla. Master Schoolin koulutustarjonta jakautuu kahteen polkuun: Leadership Excellence-polun koulutuksissa opiskelija kehittää osaamistaan esimiehenä ja johtajana. Professional Excellence -polun opinnoissa syvennytään oman erityisalan haasteisiin ja opiskelija kehittää osaamistaan vaativalle asiantuntijuustasolle. 

 

Tutustu opiskelijoiden tarinoihin

Miksi hakeuduit Master Schooliin?

– Olen tehnyt samaa työtä vuodesta 2012. Mietin, että voisi olla hyödyllisempää kaikkien kannalta, jos menisin Master Schooliin. Juttelin asiasta pomoille ja idealle näytettiin vihreää valoa, Master-opiskelijamme Timo kertoo. 

­– Pohdin esimieheni kanssa, minkälainen urakehitykseni voisi nykyisessä työpaikassani olla. Jatko-opintoihin minua motivoi halu palata esimiestehtävien ja johtamisen pariin. Kun vielä toimialan johto tuki ajatustani, päätin tarttua haasteeseen, alumnimme Raikko kertoo.

– Taidealalla työskentely on usein hyvin itsenäistä. Siksi etenkin kollegiaaliset keskustelut olivat merkittävässä osassa omaa oppimistani. Master-opinnot ovat hyvä mahdollisuus syventyä isojen ammatillisten aiheiden äärelle, alumnimme Krista pohtii.

– Opiskelun myötä ymmärrykseni ammattialastani on kehittynyt aikaisempaa monisyisemmäksi ja laajemmaksi. Myös nykyinen työni on hyvin strategiapainotteista. On äärettömän iso etu, että tunnen kentän ja osaan asiantuntijana hahmottaa erilaisia kehittämiskohteita, kliinisestä asiantuntijatyöstä strategia- ja kehittämistehtäviin opintojen jälkeen siirtynyt alumnimme Nina toteaa

– Itsensä kehittäminen on tärkeää, sillä työpaikat ja -elämä tuntuu koko ajan muuttuvan. Kun jaksaa opiskella ja oppia, tulee varmasti aina olemaan työelämässä edelläkävijöiden joukossa, tiivistää alumnimme Hanna-Maria.

Videoilta näet Timon, Raikon, Kristan, Ninan, Hanna-Marian ja muiden alumniemme tarinat kokonaisuudessaan: