Hiihtosimulaattori ja muistipeli testattavissa Lemminkäisenkadulla
Lemminkäisenkadun kampuksella on esiintymislava, jota ammattikorkeakoululaiset kutsuvat nimellä Stage. Syksyn aikana siellä pääsee tutustumaan Turun AMK:n toimintaan. Mikäli olet kiinnostunut hyvinvoinnista ja peliteknologiasta, kannattaa tulla käymään 2.11. - 13.11. välillä. Esittelyssä mm. hiihtosimulaattori, muistipeli ja avaruusseikkailua.
Excellence in Action
Marraskuun alussa Stagella esillä oleva Hyvinvointi- ja peliteknologian tutkimusryhmä on poiminut esille näytteitä niin hyvinvoinnista kuin peleistä.
Paikalla aina arkisin klo 11 - 12.30 olevat opiskelijat johdattavat kävijät terveyttä edistävien tutkimusten pariin. Testaamaan pääsee niin hiihtosimulaattoria kuin muistipeliäkin. Paikalla olevat hyvinvointiteknologian opiskelijat Valtteri Vainio, Waltteri Turunen, Iiro Lehtiö ja Niko Tammisto opastavat kävijöitä paikan päällä.
Marraskuun toisella viikolla jatketaan peliteknologian merkeissä, kun opiskelijat mahdollistavat avaruusseikkailun alan uusimmilla laitteilla ja itse kehittämällään sovelluksella.
Tulevaisuuden tutkimustyötä
Hyvinvointi- ja peliteknologian tutkimusryhmä kehittää jatkuvasti uusia keinoja vastata digitalisaation tuomiin haasteisiin. Keinoja ja toimintamalleja kehitetään niin kansalaisille kuin ammattilaisillekin. Stagella esiteltävät sovelluskokeilut ovat tutkimus- ja kehitystyön tuloksia.
Tutkimusryhmän vastaava, Elina Kontio, toteaa:
- Palveluita kehitettäessä perusajatuksena on, että tiedon tulee olla niin kansalaisten kuin ammattilaistenkin tukena hyvinvointia ja uudistuvia palveluja kehitettäessä. Kehitystyötä on tehty sekä laajoissa kansainvälisissä projekteissa että pienissä paikallisissa startup-yhteistyössäkin.
Hyvinvointi- ja peliteknologian – tutkimusryhmän toimintaan tutustuminen on kaikille avoin ja maksuton tapahtuma. Tervetuloa mukaan arkipäivisin klo 11.00 - 12.30 Lemminkäisenkatu 30.
Löydät Stagen ja tutkimusryhmän esittelyn kampuksen pääsisäänkäynnin aulasta osoitteesta: Lemminkäisenkatu 30, Turku.
Hyvinvointi- ja peliteknologia
Tuotamme hyvinvointi- ja peliteknologian sovelluksilla, järjestelmillä ja toimintaprosesseilla ihmisläheisiä ratkaisuja, joilla tuetaan ja ylläpidetään kansalaisten elämänlaatua, hyvinvointia, terveyttä sekä toimintakykyä.Henkilökohtaisen hyvinvoinnin lisäksi kehittämistyötä tehdään myös esimerkiksi potilasmonitorointi- ja tietojärjestelmäsovelluksiin sekä kehitetään pelillisyyttä.
Yhteistyökumppaneitamme ovat yritykset, sairaanhoitopiirit, kunnat, terveydenhuollon järjestöt ja kolmannen sektorin toimijat, korkeakoulut sekä tutkimus- ja kehittämisyksiköt.
Tutkimus- ja kehittämishankkeiden teemoja ovat mm.
- Hyvinvointi- ja peliteknologian tuotekehitys
- Tiedonhallinta
- Terveyteen ja hyvinvointiin liittyvien palvelujen kehittäminen