Siirry pääsisältöön Siirry hakuun
Sivu päivitetty 23.2.2024
Digio – Myynnin ja asiakkuuksien johtamisen digitaaliset mahdollisuudet

Digio – Myynnin ja asiakkuuksien johtamisen digitaaliset mahdollisuudet

Digitaalisen ja älykkään teknologian hyödyntäminen organisaatioissa on muuttumassa yhä kriittisemmäksi tekijäksi kilpailukyvyn säilyttämisessä, tuottavuuden kasvattamisessa ja työhyvinvoinnin edistämisessä. Monet organisaatiot tarvitsevat tukea ja rohkaisua näiden ratkaisujen käyttöönotossa ja niiden kokonaisvaltaisessa hyödyntämisessä. Yhtäältä tarvitaan henkilöstön osaamisen tukemista ja yksilöllisten valmiuksien huomioimista osana digitaalisten ratkaisujen käyttöönottoa ja arjen työprosesseja, jottei jatkuva muutos ja uuden oppiminen kuormita ja heikennä työhyvinvointia.

Digio vastaa yritysten ja järjestöjen tuottavuuden edistämisen kehitystarpeisiin digitaalisen ja älykkään teknologian hyödyntämisessä tarjoamalla tukea sekä osaamisen kehittämistä ja digimyönteisyyttä.
Hankkeen tavoitteena on edistää organisaatioiden digitalisaatiota, tuottavuutta ja henkilöstön hyvinvointia. Tavoitteena on tarjota konkreettisia ratkaisuja ja työkaluja, jotka auttavat organisaatioita hyödyntämään digitaalisia teknologioita ja innovaatioita tehokkaasti.

Digiossa hyödynnetään eri hankkeissa kehitettyjä menetelmiä ja sisältöjä digitalisaation, tehokkuuden ja hyvinvoinnin lisäämiseksi. Näiden olemassa olevien osien päälle rakennetaan myynnin ja asiakkuuksien hallinnan digitalisaation osaamista ja hyödyntämistä kehittävät toimenpiteet, kuten mikrokoulutukset, työpajat ja verkostojen fasilitointi. Näin palvelemme sekä proaktiivisesti niitä yrityksiä, joiden digitalisaatio on vasta alkutaipaleella, että reaktiivisesti niitä yrityksiä, joilla digitalisaatio on jo edennyt.

Hanke edistää lisäksi eri alojen toimijoiden välistä verkostoitumista, mikä mahdollistaa uusien ratkaisujen kehittämisen palveluihin ja tuotteisiin. Koulutukset ja työpajat ovat avoimia yksinyrittäjille, mikro- ja pk-yrittäjille ja järjestöille sekä niiden henkilöstöille.

Tuloksena organisaatioiden digitaaliset valmiudet parantuvat, digitaalinen myynti ja asiakkuuksien hallinta kehittyy, tuottavuus kasvaa sekä yrittäjien ja henkilöstön hyvinvointi vahvistuu. 

ESR osarahoittama.jpg